Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Toyota Prius 2025

  • Voor de vijfde generatie van de Prius, die in 2023 op de markt kwam, gooide Toyota het over een andere boeg. Om te beginnen visueel, want het lelijke eendje van weleer is zowaar een aantrekkelijke auto geworden. Ten opzichte van zijn voorganger is de auto tegelijk lager, korter en breder, zodat hij zichzelf bijna coupéallures aanmeet. Met alle gevolgen van dien trouwens voor het zicht rondom én voor de binnenruimte: de hoofdruimte achterin houdt niet over, en ook de koffer valt met zijn 284 liter niet echt groot uit. Voorin zit je merkelijk lager dan vroeger – een rijhouding die zelfs bijna ‘sportief’ aandoet.

    Een belangrijk verschil is dat de Prius bij ons enkel nog als plug-inhybride te koop is, voorzien van een batterij van 13,6 kWh. Dat die ook in de praktijk een rijbereik van 70 kilometer mogelijk maakt, zegt veel over het uitstekende rendement. Aan het werkingsprincipe van Toyota’s hybridetechnologie veranderde niets, maar de motoren werden wel een pak krachtiger: 152 pk van de 2.0-benzinemotor plus 163 elektrische paarden, met een gecombineerde piek van 223 pk. Daarmee kom je altijd en overal vlot mee met het verkeer, terwijl van onaangename geluiden geen sprake meer is. De grote wielen genereren veel gevoel en gedragen zich geleidelijk op de limiet, terwijl de uitstekende balans, met die accu laag en centraal, het bochtengedrag nog prettiger maakt. Een revelatie…

    De Toyota Prius offerde zijn rationele kantjes op in ruil voor rijpret en verleidingskracht. Daarmee is dit een verduiveld aantrekkelijke auto geworden, die nog immer even efficiënt met brandstof – benzine of stroom – omspringt. Des te spijtiger dan ook dat wij in Europa enkel deze duurdere PHEV krijgen.

  • Hybride benzine Plug-in

    • Continu Variabele Transmissie
    • 223 pk
    • 1.3 l / 100 km
    • CO2: 19 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Toyota Prius

Onze tests

Nieuws Toyota

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget