“Drive change. Drive Electric” is de slogan van de nieuwe sensibiliseringscampagne voor elektrische en hybride auto’s. Die is het resultaat van de samenwerking tussen 13 autoconstructeurs en 8 staten uit het noordwesten van de Verenigde Staten. De private en publieke spelers slaan dus de handen in elkaar om kopers te overtuigen. De campagne wil potentiële klanten informeren over de economische en fiscale voordelen van elektrische auto’s en tegelijk testritten gemakkelijker mogelijk maken.
De grote afwezige
De deelnemende staten zijn New York, Connecticut, Massachusetts, New Hampshire, Rhode Island, Vermont en New Jersey. De private partijen, met andere woorden de autobouwers, zijn de Duitse groepen Volkswagen, Daimler en BMW samen met Ford, Fiat Chrysler Automobiles, Jaguar Land Rover, General Motors, Toyota, Honda, Hyundai, Mitsubishi en Volvo. Vreemd genoeg ontbreekt het Californische Tesla in dat lijstje. Kwatongen zullen ongetwijfeld beweren dat dit is omdat ze er nu al niet in slagen om genoeg exemplaren te bouwen van de Model 3, waarvan de productievertraging steeds meer oploopt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!