De nieuwe Chevrolet Volt heeft officieel een elektrisch rijbereik van 85 kilometer. Dat is het resultaat van een test van het EPA (Environmental Protection Agency), het Amerikaanse milieu-agentschap. Die waarde is liefst 40 procent beter dan de vorige generatie, die bij ons wel te verkrijgen was en een tweelingbroer had in de Opel Ampera. Met zijn 85 kilometer blijft de Volt nog 50 kilometer achter op de zuiver elektrische Nissan Leaf (volgens diezelfde EPA-cijfers). Niet slecht voor een plug-in hybride, want de Volt heeft een benzinemotor aan boord die stroom kan opwekken eens de batterij leeg is.
Niet nodig om altijd te herladen.
Met een dergelijk rijbereik spelt de Volt heel wat Europese en Japanse plug-in hybrides de les, want die halen vaak maar moeizaam 40 kilometer zonder de verbrandingsmotor te moeten aanspreken. De nieuwe Volt heeft meer dan genoeg rijbereik om de meeste dagelijkse ritten naar het werk, de school of de supermarkt te dekken. En hij moet tussendoor niet wanhopig op zoek naar en beschikbaar laadpunt. Omgekeerd kan je vermijden om veel te moeten gaan tanken door de batterij zo veel mogelijk te herladen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!