EY, het vroegere Ernst&Young, heeft in Frankfurt een studie voorgesteld naar de investeringen die worden gedaan in elektromobiliteit. En uit de cijfers van het bureau blijkt onmiskenbaar dat de Duitse industrie haar achterstand lijkt te willen bijbenen door met grof geschut uit te pakken. Zo leren we enerzijds dat de Duitse autobouwers met voorsprong de grootste investeringen doen in elektromobiliteit. Maar anderzijds weet het land ook de meeste investeringen in de technologie aan te trekken. Zo zou volgens EY bij onze oosterburen in de voorbije twee jaar liefst 3,2 miljard euro zijn gepompt in elektromobiliteit, tegenover ‘slechts’ 990 miljoen euro in China en 890 miljoen in de Verenigde Staten. Verder lezen we dat de Duitse autogroepen Volkswagen, Daimler en BMW onder hun drieën sinds begin 2016 al 4,7 miljard euro hebben uitgegeven aan elektrische mobiliteit… op een wereldtotaal van 5,2 miljard. De Duitse merken moeten vandaag nog toezien hoe het Chinese BAIC, de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi en Tesla een voorsprong hebben in de technologie, maar zijn van plan om via deze massale investeringen vanaf 2019-2020 het stokje over te nemen en de markt te overspoelen met elektrische modellen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!