De Hyundai Ioniq zal er eind dit jaar komen met drie groene aandrijfgehelen: als hybride, plug-inhybride en volledig elektrisch. Het Britse Autonews verklaart dat de constructeur denkt dat de hybride aandrijving aanvankelijk het beste zal verkopen in Europa, maar dat de vraag van het cliënteel naar plug-inhybrides en volledig elektrische aandrijvingen mettertijd zal toenemen. Temeer omdat in bepaalde landen de plug-inhybride de klassieke hybride aandrijving zou kunnen vervangen, en dan meer bepaald om fiscale redenen, vanaf 2017.
Ook voor de i30?
Autonews geeft eveneens aan dat volgens de product director van Hyundai in het Verenigd Koninkrijk de technologie die ontwikkeld werd voor de Ioniq ook haar weg zou kunnen vinden naar andere modellen van de groep. De compacte berline i30 zou de doodgeverfde favoriet voor de transplantatie zijn. Niets wijst er echter momenteel op dat de Ioniq uitgerust zou kunnen worden met een brandstofcel zoals de ix35 FCEV.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!