Op korte termijn blijven de Lexussen dus hybrides. De constructeur werkt weliswaar aan volledige elektrische oplossingen, maar oordeelt dat het nog te vroeg is voor commercialisatie. Net als voor herlaadbare hybrides trouwens. Lexus-topman Yoshihiro Sawa verklaarde dat bij zijn passage in Goodwood dit weekend. Hij vertelde onze collega’s van Autocar dat de milieuvoordelen van elektrische auto’s eerst aan de klant moeten worden bewezen, vooraleer ze gelanceerd worden.
“We begrijpen het nut van elektrische aandrijving, misschien zelfs beter dan anderen dankzij onze vroege instap in hybrides, maar we zien dat de 100 procent elektrische auto nog niet iedereen overtuigt”, verklaarde hij. Ook voegde hij eraan toe dat het moeilijk te bepalen is welke impact grotere batterijen uiteindelijk hebben op het milieu. “Als we de beste oplossing zoeken, dan denk ik dat dit niet alleen elektrisch is. We moeten denken aan benzine, hybride, plug-inhybride en waterstof. Als we ons concentreren op volledig elektrisch, zullen we de mensen niet de antwoorden kunnen bieden die zij verwachten.”
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!