Tenzij je net bent teruggekeerd van een heel lange vakantie in een ruimtestation, weet je natuurlijk wel al dat de wereld de laatste jaren aanzienlijk is veranderd: corona, het tekort aan halfgeleiders en andere materialen, stokkende productieketens, een gigantische inflatie – en dramatisch gestegen energieprijzen in het bijzonder – en dan ook nog eens een gruwelijke oorlog... Ook de autosector én de automobilisten ontsnappen natuurlijk niet aan de gevolgen van al die drama’s. Maar zelfs zonder die medische, industriële en menselijke ellende is het hele autowereldje al een tijdje op zijn figuurlijke grondvesten aan het daveren. Het anno 2022 gelukkig door (bijna) niemand meer ontkende klimaatprobleem én hoe de politiek ernaar handelt, zorgen sowieso al voor de grootste revolutie die wij als professionals en jij als automobilist allicht al hebben gezien en meegemaakt.
Voor de ene moeten er binnenkort alleen nog elektrische auto’s in het magazine
Precies daarom is het hier bij AutoGids & AutoWereld af en toe toch wel eens gissen of we nog wel altijd de juiste draai aan ons journalistieke werk weten te geven. Om je een simpel – en echt niet verzonnen - voorbeeldje te geven: de ene lezer betreurt dat we haast geen diesels meer testen, en de andere zegt net niet te begrijpen dat we dat heel af en toe wel nog doen. Voor de ene moeten er binnenkort alleen nog elektrische auto’s in het magazine, de andere smeekt ons haast om de benzinemotoren nog zo lang mogelijk te laten brullen.
Voor het goede doel
Mijn moeder zaliger zei vaak dat een mens nooit voor iedereen tegelijk goed kan doen. En de brave vrouw had een gezin van ‘maar’ vijf kinderen (en een man). Om maar te zeggen dat we heus wel proberen zoveel mogelijk autoliefhebbers, autokenners en (potentiële) autokopers tevreden te stellen, maar dat we toch vermoeden dat we af en toe misschien ook al eens wat lezers teleurgesteld achterlaten.
We vermoeden dat we af en toe misschien ook al eens wat lezers teleurgesteld achterlaten
Wel, dat besef is net een van de (hoofd)redenen voor een nieuw initiatief van onze digitale redactie. Sinds kort organiseren we op autogids.be regelmatig korte enquêtes over thema’s die zowat alle automobilisten en dus ook jou aanbelangen. Met meestal slechts enkele korte vraagjes en dan ook maar een minimum aan tijdverlies peilen we bijvoorbeeld naar je mening over de gestegen brandstofprijzen, over de lange leveringstermijnen voor nieuwe auto’s of over de haalbaarheid van de overstap naar elektrisch rijden. Of je dat laatste alleen overweegt als je een bedrijfswagen zou krijgen, of dat zo’n lange wachttijd je misschien al naar een ander dan je favoriete merk heeft doen overlopen; of je je auto door de fel gestegen benzine- of dieselprijs al eens wat vaker laat staan…
LEES OOK De inhoudsopgave van de nieuwe AutoGids
Maar we willen evengoed graag weten wat je van bepaalde nieuwe modellen vindt, hoe belangrijk het design van een auto bij je uiteindelijke keuze is, en zelfs wat je favoriete klassiekers zijn. Het maakt ons ongetwijfeld wat slimmer én het geeft ons zeker ook de kans om je nog beter te dienen en dus misschien toch een magazine te maken waarmee we net wel voor (bijna) iedereen goed kunnen doen. Hou die mini-enquêtes op onze website dus zeker in het oog, het is voor het goede doel!
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!