De BMW X3 en X4 hebben hun LCI gekregen, met een nieuwe neus die 10 mm fijnere koplampen krijgt, een grotere niergrille die nu uit één stuk bestaat en een nieuwe voorbumper die lijkt op die van de elektrische BMW iX3. De X4 onderscheidt zich langs de voorkant door zijn M-achtige grille en standaard matrix-ledkoplampen. Op de X3 is dat een optie, voor laserkoplampen moet je op beide modellen bijbetalen.
Aan de achterzijde verandert vooral de X3 van gedaante, met nieuwe, zwart omringe achterlichten die meer contrasteert met de herwerkte lichtsignatuur. De achterbumper is ook nieuw en krijgt een wat stoerdere beschermplaat op de niet-M-versies, terwijl de uitlaatpijpen zijn gegroeid.
Dashboard van de 4 Reeks
Binnenin nemen de BMW X3 en BMW X4 het interieur over van de nieuwste 4 Reeks, met een groter centraal display (standaard 10,25 duim, optioneel 12,3 duim) dat ook aanraakgevoelig is. Apple CarPlay én Android Auto zijn aanwezig, inclusief handige navigatieweergave op het (optionele) head-up display. Sportzetels met Sensatec-kunstleer zijn standaard, terwijl het configuratieproces wat gemakkelijker zou moeten zijn met een 30% minder lange optielijst, die hierdoor ook minder conflicten zou moeten hebben.
Benzine, diesel of hybride
Onder de motorkap hebben alle motoren voortaan een mild hybride hulpje op 48 volt om remenergie op te vangen en de verbrandingsmotor te ondersteunen, wat enkele grammen CO2 scheelt. Er zijn 3 benzinemotoren en 3 diesels beschikbaar bij de lancering:
- xDrive20i: 184 pk, 300 Nm, 0-100 in 8,4 s, 215 km/u
- xDrive30i: 245 pk, 350 Nm, 0-100 in 6,6 s, 235 km/u
- M40i: 360 pk, 500 Nm, 0-100 in 4,9 s, 250 km/u
- xDrive20d: 190 pk, 400 Nm, 0-100 in 7,9 s, 213 km/u
- xDrive30d: 286 pk, 650 Nm, 0-100 in 5,7 s, 245 km/u
- M40d: 340 pk, 700 Nm, 0-100 in 4,9 s, 250 km/u
Daarnaast is er ook nog de plug-in hybride BMW X3/X4 xDrive30e met in totaal 292 pk en een elektrische range van 50 km. De faceliftmodellen gaan in augustus in productie in Spartanburg, tegen de nazomer of het begin van de herfst zouden de eerste leveringen dus moeten beginnen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!