Ook op de sportieve topversies van de BMW X3 en X4 vinden we de smallere koplampen en de grotere niergrille terug, in dit geval met de typische dubbele spijlen. Maar de voorbumper van de X3M en X4M onderscheidt zich nu meer van de bravere versies met grotere en opvallende zijdelingse luchthappers. Achteraan zien we ook wat meer zwarte contrastelementen terug.
Grote scherm standaard
Het interieur van de BMW X3M en X4M krijgt ook het nieuwe en grotere infotainmentscherm van in dit geval standaard 12,3 duim, de digitale tellers mogen rekenen op een even groot scherm. Bovendien krijgen deze topversies standaard wat meer leuke spulletjes mee, zoals een Harman Kardon-audiosysteem, M-sportzetels met een verlicht M-logootje en Merino-leren bekleding.
Iets sneller
Onder de kap zit nog steeds de S58 3.0-zescilinder met twee turbo's die zijn debuut beleefde in de pre-facelift BMW X3M en X4M, maar die intussen ook te vinden is in de nieuwe BMW M3 en M4. De motor krijgt al een kleine update met een lichtere gesmeden krukas die sterker is en de motor vlotter toeren laat maken, terwijl het koppel toeneemt met 50 Nm voor een totaal van 650 Nm, wat de SUV's een 0,3 seconden snellere sprinttijd geeft: de 0-100 km/u duurt nu amper 3,8 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u, of op 285 km/u met het M Driver's Package.
Vierwielaandrijving is standaard, een driftmodus is er niet. Wel kan je het xDrive-systeem zoveel mogelijk koppel naar de achteras laten sturen via de rijmodi, wat voor wat meer speelsheid moet zorgen in de bochten. Adaptieve dempers zijn standaard, net als 21-duims velgen en M-sportremmen. Ook de BMW X3M en X4M facelift gaan in productie vanaf augustus 2021.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!