Enkele maanden geleden trakteerde München de BMW X3 en X4 op een facelift, nu paseert ook de elektrische BMW iX3 langs de plastisch chirurg. Die snijdt vooral in de neus van de SUV, wat resulteert in smallere koplampen en een groter rooster. De achterlichtblokken krijgen een zwarte steunkleur die het nieuwe ontwerp harder doet opvallen. Het M Sport-designpakket is voortaan standaard, voor 20-duimsvelgen en laserlichten moet je nog steeds opleggen.
Het opgewaardeerde, met blauwe designtoetsen opgefriste interieur krijgt de jongste generatie van de iDrive-multimediamodule ingeland, dat gedomineerd wordt door een aanraakdisplay van 12,3 inch. De geperforeerde Sensatec-sportzetels zijn standaard. De BMW iX3 biedt de keuze tussen twee uitrustingslijnen: Inspiring en Impressive. Het uitrustingsniveau Inspiring komt onder meer met een adaptieve ophanging, een panoramadak en een automatische kofferklep, de Impressive doet daar zaken zoals een head-updisplay, het Kardon-geluidssysteem en een Vernasca-lederen interieuraankleding bovenop.
Dezelfde technologie
Aan de onderhuidse technologie wordt niet geraakt. Ook na de facelift combineert de BMW iX3 een batterijpakket van 80 kWh met een enkele elektromotor op de achteras. Het elektrische aandrijfgeheel ontwikkelt 286 pk en 400 Nm, wat volstaat om de BMW iX3 in 6,8 seconden van 0 naar 100 km/u te jagen. Het accupakket belooft een WLTP-rijbereik van 460 km/u, DC-laden kan tot 150 kW.
De vernieuwde BMW iX3 maakt zijn debuut in september, op de IAA van München 2021. De Belgische leveringen staan gepland voor het najaar.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!