Het is in de Verenigde Staten gedaan met de V6 in de Ford Mustang, maar de facelift van de sportwagen brengt wel heel wat nieuws. Zo koos Ford ervoor om een tientrapsautomaat te monteren die samen met General Motors is ontwikkeld en is de auto verkrijgbaar met magnetische schokdempers (zoals de Shelby GT350) en een digitaal instrumentenbord. Verder komen er nieuwe kleuren, waaronder het oranje uit deze beelden. De Europese modellen zouden deze evolutie tegen 2018 volgen, maar dan wel met een paar specifieke eigenheden.
De details
Het gezicht van de pony car evolueert met een nieuw design voor de bumpers, de ledlampen, een spoiler op de GT-versie en een motorkap die 20 millimeter lager ligt. Aan de overkant van de Atlantische Oceaan is de V6 verdwenen terwijl de 2.3 EcoBoost en de 5.0-V8 aan vermogen en koppel winnen. Al blijft Ford nog discreet met getallen. Voor beide motoren weten we daarentegen wel dat de zestrapsautomaat op pensioen is gestuurd ten voordele van een versnellingsbak met liefst tien verhoudingen.
Technologie
Met een uitlaatsysteem met actieve klep als optie kan je in de GT de klank aanpassen voor meer discretie in de stad of, integendeel, meer sensaties bij een stevig tempo. In het interieur zijn de analoge tellers achter het stuur vervangen door een scherm van 12 duim voor een digitale weergave. Het multimediasysteem is verbonden met een app waarmee je de auto met je smartphone kan starten. De rijhulpsystemen ten slotte worden uitgebreid, onder meer met een voetgangerdetectie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!