De Hyundai Ioniq gaat al sinds 2016 een beetje anoniem door het leven, modellen als de Kona Electric en de Nexo eisen meer aandacht op. Toch blijft het een interessant model, met drie milieuvriendelijke aandrijflijnen in het gamma: een klassieke hybride, een plug-in variant en een volledig elektrisch model. Het zijn de twee hybrides die nu een lichte facelift hebben gekregen, met een bijgeschaafd uiterlijk en ook upgrades voor het interieur en de technologie aan boord. De elektrische versie krijgt binnenkort een update, die zou ook een grotere accu krijgen.
Meer zelfvertrouwen
Terug naar de hybrides, die nu genieten van een stoerder front. De Ioniq krijgt nu ook de ‘cascading’ grille van de andere modellen in het Hyundai-gamma, terwijl de koplampen moderne led-technologie gebruiken. Ook de achterlichten krijgen een vernieuwde lichtsignatuur. Daarnaast zijn er drie nieuwe koetswerkkleuren te bestellen. Binnenin is er nu optioneel een 10,25 inch groot infotainmentsysteem beschikbaar met stemherkenning en over-the-air updates. Android Auto en Apple CarPlay zijn standaard voorzien.
Slimme technologie
De vernieuwde Ioniq moet volgens Hyundai veiliger en milieuvriendelijker worden, al wordt er niets veranderd aan de aandrijflijn. Dat eerste komt vooral door de vernieuwde SmartSense-technologie die standaard aangeboden wordt op de Ioniq. Die waarschuwt voor frontale botsingen en wijkt uit indien nodig, terwijl er ook een rijstrookassistent voorhanden is. Daarnaast waarschuwt de wagen ook als de bestuurder niet op de weg let. Om milieuzones in steden te ondersteunen is er de Green-Zone Drive Mode, die binnen bepaalde gebieden automatisch meer vermogen vraagt van de batterij om de uitstoot te verminderen. Tenslotte wordt het 1-pedalsysteem overgenomen van de Kona Electric. De vernieuwde Ioniq komt in de tweede helft van 2019 op de markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!