De Maserati GranTurismo kwam in 2007 op de markt en begint in het segment van de sportieve vierzitscoupés stilaan op achterstand te komen. Daarom geeft de constructeur met het drietandlogo hem een kleine verjongingskuur in afwachting van een opvolger, die niet voor 2020 wordt verwacht. Maserati ging duidelijk voor een originele onthullingslocatie, want het trok het doek van zijn nieuwe GranTurismo voor… de beurs van New York. Voorbijgangers konden daar kennis maken met de nieuwe voorkant, die is geïnspireerd op die van de concept Alfieri uit 2014. Die geeft hem niet alleen een nieuwe blik, maar ook een iets lagere luchtweerstandscoëfficiënt: zijn Cx zakt van 0,33 naar 0,32.
Atmosferisch
Het hart van het beest blijft daarentegen onaangeroerd. De GranTurismo bezwijkt dus nog niet voor de lokroep van de drukvoeding en houdt vast aan zijn 4.7-V8 van 460 pk, tot groot jolijt van liefhebbers van motorgebrul en torenhoge toerentallen. Hij is nog steeds gekoppeld aan een ZF-zestrapsautomaat en stuwt de GranTurismo Sport in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/h, waarna hij helemaal doortrekt tot 301 km/h. Het interieur wordt met dit nieuwe modeljaar wel grondig vernieuwd. Zo krijgt hij een nieuw infotainmentsysteem met aanraakscherm dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!