De BMW 3 Reeks en 3 Reeks Touring kregen een zogeheten Life Cycle Impulse (LCI), een facelift die nu ook van toepassing is voor de Alpina B3. Boven op de visuele en technologische aanpassingen komt er een dopingkuur voor de drukgevoede zes-in-lijn. Het vermogen van het 3-liter-benzineblok klimt van 462 naar 495 pk, het maximale koppel van 700 naar 730 Nm. En daarmee sprint de op de BMW M340i xDrive gebaseerde Alpina B3 in 3,6 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt hij een topsnelheid van 305 km/u. De Touring zet naar respectievelijk 3,7 seconden en 302 km/u tegenover.
LEES OOK Officieel: BMW 3 Reeks LCI (2022)
Aan het piekvermogen of het maximumkoppel van de dieselversie raakt de facelift niet. De op de M340d xDrive gebaseerde Alpina D3 blijft 355 pk en 730 Nm sterk, sprint in minder dan 5 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 270 km/u.
Prijskaartje?
Binnen in de vernieuwde Alpina B3 en D3 zien we het Curved Display van de BMW 3 Reeks LCI, inclusief diens nieuwe multimediafuncties. Alpina zorgt wel voor een specifieke aankleding die het interieur wat extra cachet bezorgt. Het koetswerk combineert de herwerkte bumpers en aangescherpte lichtblokken met nieuwe kleurenopties. Zo zijn de B3 en de D3 voortaan ook te bestellen in het Brooklyn Grey, het Skyscraper Grey en het Melbourne Red van BMW Individual.
LEES OOK Officieel: BMW M4 CSL (2022)
Zowel de B3 als de D3 S werd wel flink wat duurder: aan de benzineversie hangt nu een prijskaartje van minstens 90.089 euro, de diesel is er al voor 78.345 euro. De Touring-variant kost respectievelijk 1.324 en 1.423 euro meer.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!