De 'nieuwe' 718-familie wordt aangevuld met de Cayman, die ditmaal niet langer krachtiger is dan zijn open broertjes: de 718 Cayman en Cayman S, die onthuld werden in Peking, beschikken over hetzelfde vermogen als de 718 Boxster en de Boxster S. De drukgevoede, watergekoelde viercilinder-boxers zullen dus respectievelijk 300 pk en 350 pk ontwikkelen. De tweeliter van de Cayman levert een koppel van 380 Nm, terwijl de 2,5-liter met drukvoeding met variabele geometrie over 420 Nm beschikt. Met de PDK-bak en het optionele Sport Chrono-pack sprint de 718 Cayman van 0 naar 100 km/h in 4,7 seconden, terwijl de 718 Cayman S het klusje in 4,2 seconden klaart, ofwel respectievelijk even snel als de roadsters.
Facelift
Samen met de introductie van de viercilinders ondergaat de Cayman een grondige update. Zo werd het onderstel van deze coupé herwerkt, met aanpassingen aan schokdempers, veren en stabilisatorstangen, om de stijfheid en het bochtengedrag te verbeteren. Verder werd zijn elektromechanische stuurinrichting directer en maakt hij gebruik van achterwielen die een halve duim breder zijn. De remmen werden ook versterkt. Wat zijn uiterlijk betreft, krijgt de 718 Cayman dagrijlichten met vier leds. De bumpers, de luchtinlaten, de strip achteraan en de lichten werden eveneens vernieuwd, net als het interieur. Zo krijgt de sportieve coupé net als de roadster een sportstuur, een hertekend dashboard en een online verbonden infotainmentsysteem. Afspraak in september.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!