De Velar is het laatste lid van de Range Rover-familie bij Land Rover die ook overschakelt op een hybride aandrijflijn met de P400e, die de 2.0 turbobenzine met vier cilinders van 300 pk koppelt aan een elektromotor van 105 kW (143 pk) voor een gecombineerd vermogen van 404 pk en 640 Nm. Hij krijgt een lithium-ionbatterij van 17,1 kWh die 80% van zijn capaciteit kan recupereren op een halfuur aan een laadpaal met gelijkstroom. Een klassieke wallbox van 7 kW doet er 1u40min over.
De geëlektrificeerde Velar is wat braver voor het milieu dankzij zijn lagere theoretische verbruik van 2,2 l/100 km en zijn CO2-uitstoot die op papier is beperkt tot 49 g/km, dankzij een volledig elektrische autonomie van 53 km. Indrukwekkende waarden voor een mastodont van meer dan 2 ton. Maar deze hybride aandrijflijn is niet de enige verbetering die de Velar krijgt, want het volledige motorengamma op benzine en diesel schakelt over naar MHEV (mild hybride) technologie met een starter-generator op 48 volt.
Nieuwste infotainment
Het nieuwste infotainmentsysteem met de naam Pivi en Pivi Pro is ontworpen om gemakkelijker te zijn in gebruik en legt de nadruk op het strakke design van de middenconsole met de twee centrale schermen. Het aantal interacties is geminimaliseerd om de veiligheid te verbeteren, met nieuwe graphics en een meer responsieve interface. Pivi en Pivi Pro hebben ook een dataverbinding die over-the-air-updates toelaat, verschillende apps en een standaard geïntegreerde Spotify om je favoriete muziek te streamen. Beter nog: het nieuwe systeem kan met twee smartphones tegelijk verbinden via Bluetooth.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!