De Toyota Prius+, de hybride zevenzitseenvolumer, heeft recht op enkele technische aanpassingen en verbeteringen. Zo zou de hybridemodule minder lawaaierig moeten zijn bij acceleraties, dankzij een daling van het toerental met 1.000 o/m voor de verbrandingsmotor (een 1.8-VVT-i met Atkinson-cyclus). Het benzineblok zou namelijk meer van het elektrische vermogen kunnen profiteren om minder hoog in toeren te gaan bij hernemingen of wanneer hij volledig belast wordt. De grootste verbeteringen zijn echter te vinden op het vlak van het multimediasysteem.
Multimedia
De teams van Toyota hebben de software van het navigatie-infotainmentsysteem Touch & Go 2 geüpdatet. Concreet krijgt het systeem een nieuw menu, nieuwe functies en onlinediensten. Het merendeel van de applicaties zullen gratis zijn gedurende vijf jaar (daarna moet je een abonnement nemen), na inschrijving op een portaal van Toyota. Het gaat daarbij dan meer bepaald om realtime TomTom-verkeersinfo, brandstofprijzen, beschikbaarheid van parkings en tarieven, het weerbericht, Google, Aha, Twitter, enzovoort. Ook Coyote-radars kunnen gebruikt worden.
Nog meer
Het multifunctionele kleurenscherm van het dashboard geeft nieuwe icoontjes weer, namelijk een pictogram wanneer de motor klaar is om te starten, en een alarm wanneer de stuurinrichting vergrendeld is. Toyota heeft eveneens gewerkt aan de isolatie en absorptie van verschillende elementen van het voertuig, zoals de deuren, de achterklep, het dashboard en het platform. Er werd eveneens een geluiddemping toegevoegd op het niveau van de tunnel. Tot slot biedt de catalogus nog een nieuwe kleur aan, met name Cobalt Black.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!