Met de Toyota RAV4 Adventure biedt de Japanse constructeur een wat ruigere versie van zijn SUV aan die beter geschikt is voor terreinwerk. Het stoere smoelwerk komt van de Amerikaanse Outdoor-versie en combineert avontuurlijke bumpers met extra kunststof. De Aventure draagt een specifiek radiatorrooster met twee dwarslamellen, waarop het Toyota-logo bevestigd wordt. Ook extra beschermplaten onderaan het koetswerk mochten niet ontbreken. Let ook op de tweekleurige lak en op de matte 19-duimsvelgen, het interieur krijgt een lederen uitdossing met oranje stiksels.
>> Lees ook: test Toyota RAV4 Hybrid AWD-i - Blog 2020
De Toyota RAV4 Adventure komt enkel als vierwielaangedreven Hybrid, aangedreven door een atmosferische 2,5 liter-benzinemotor die de hulp krijgt van 2 elektromotoren en die een systeemvermogen van 222 pk ontwikkelt.
Meer dan enkel Adventure
De Adventure fungeert als blikvanger van de milde facelift die de Toyota RAV4 ondergaat, die je het snelst herkent aan de nieuwe koplampen met opgefriste ledsignatuur. De update voegt tevens nieuwe velgen toe, een elektrisch verstelbare passagiersstoel, een setje USC-poorten en ledverlichting binnenin - onder meer voor de bediening van de ramen.
>> Lees ook: test Toyota RAV4 PHEV - Review 2021
Aan de motorisaties wordt niet geraakt; de Toyota RAV4 is nog steeks beschikbaar als zowel Hybrid als Plug-in Hybrid. De opgewaardeerde SUV, inclusief stoere Adventure, worden begin 2022 bij de dealers verwacht.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!