Sinds het schandaal rond de dieselmotoren heeft Volkswagen in zeer korte tijd een nieuwe strategie opgezet. De conceptcar I.D., die de voorloper is van de toekomstige elektrische auto's van het gamma, heeft een innovatief en ietwat opwindend design.
Nieuw
De nieuwe identiteit van het merk gaat opgebouwd worden rond de slogan "Think New". Jürgen Stackmann, de baas van het marketingdepartement, heeft beloofd dat Volkswagen als doelstelling heeft opnieuw aan te knopen met zijn brede basis van klanten en zijn activiteiten opnieuw te richten op de wereldwijde middenklasse. Met andere woorden, het al te gekke stijgen in het gamma – dat al sinds enige tijd aan de gang was – te stoppen. De man gaf aan dat "we 40 miljoen klanten hebben over de hele wereld en dat is onze grootste troef. We hebben als doel in de toekomst grote technologische doorbraken te verwezenlijken, maar niet om een emotieloos en dus puur technisch merk te worden."
Richtlijn
Stackmann voegde in het kader van het salon van Parijs toe dat de slogan "Think New" geen oplossing is, maar een soort van merkteken of richtlijn om ons merk te leiden." Naar het schijnt zou Volkswagen zijn nieuwe marketingstrategie willen bouwen rond zes 'klantgerichte' pijlers: een intelligente betrouwbaarheid, emotie, intuïtieve gebruiksvriendelijkheid, connectiviteit, het feit van altijd up-to-date te zijn en een rationele keuze. Wordt vervolgd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!