Een paar dagen geleden meldde de Volkswagen-groep dat zijn CEO Matthias Müller werd vervangen door Herbert Diess, om daarna te bevestigen dat het zijn uitgebreide merkenportfolio wil opdelen in drie takken. Vandaag leren we dat Volkswagen in de nasleep daarvan zijn logo wil moderniseren. Volgens Bloomberg zou marketingdirecteur Jochen Sengpiehl dat hebben bevestigd tijdens een persconferentie in Berlijn. Het nieuwe logo zou volgend jaar verschijnen, net voor de start van het elektrische offensief van Volkswagen. Het logo is voor het laatst lichtjes bijgewerkt in 2012, maar de algemene look ervan is nauwelijks veranderd sinds de tweede wereldoorlog. De modernisering ervan zou essentieel zijn om het imago van Volkswagen te dynamiseren, want het zou “te Duits”, te star en niet emotioneel genoeg meer zijn, zo zei Sengpiehl. “Wij willen dat mensen pret beleven met ons en dus moeten we er meer kleur in brengen”.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!