Tijdens Dieselgate doken geruchten op dat de VW-groep een merk zou verkopen om de verliezen te dekken. Daar kwam uiteindelijk niets van in huis, maar de nieuwe CEO van de groep, Herbert Diess, heeft het idee weer op tafel gelegd. Of hij heeft in elk geval toegegeven dat het op tafel ligt.
Reorganisatie
Het doel is uiteraard dat VW uit de Dieselgate-put geraakt, met nieuwe leiders en een nieuwe strategie die is gericht op een forse interne hervorming, onder meer door de merken van de groep op te delen in 3 takken. Vandaag telt Volkswagen liefst 12 merken en daar moet in de toekomst grote kuis in worden gehouden om kannibalisme tegen te gaan. Daarom vertelde Diess tijdens een persconferentie aan Reuters dat hij “alle opties zal bekijken” voor het VW-portfolio. Anderzijds lijkt niemand echt in deze optie te geloven, anders was dat al lang geleden gebeurd en bovendien zijn de meeste merken winstgevend. Als er toch een verrassing zou opduiken, mogen we die ongetwijfeld eerder verwachten bij de afdelingen Nutsvoertuigen of bij de meer gespecialiseerde takken.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!