Heel wat potentiële klanten voor een elektrische auto laten zich afschrikken door de laadtijd. Audi wil dat bezwaar wegnemen met zijn derde zuiver elektrische model, de toekomstige e-tron GT. Dat zou namelijk het eerste model van het merk worden met een laadvermogen van 350 kW. De e-tron GT gebruikt een nieuwe batterijtechnologie die met dergelijke stroompieken overweg kan. Vandaag staan in Europa her en der al snelladers die maximaal 150 kW kunnen ophoesten (waarmee de SUV e-tron zijn batterij tot 80 procent kan laden in 30 minuten). Maar die van het Ionity-netwerk (een gezamenlijk initiatief van onder meer Audi, BMW, Ford, Daimler en dergelijke meer) kunnen al 350 kW ontwikkelen na een kleine update. Alleen moet de batterijtechnologie dus volgen… Het merk met de vier ringen antwoordt daarmee op de toekomstige Porsche Taycan. Die komt ook in 2020 op de markt en kan “400 kilometer rijbereik opslaan in minder dan 15 minuten” via dezelfde methode.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!