Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Audi overweegt elektrische ondersteuning voor zijn benzinemotoren

Verwachte lancering : 01-04-2017

Geschreven door Olivier Duquesne op 26-11-2015

Na een moment van loslippigheid door de baas van het merk meldt Autocar dat Audi zijn benzinemotoren op verschillende niveaus elektrisch wil ondersteunen om het verbruik te beperken.

Audi zou volgens Autocar bezig zijn met een intensieve elektrificatie. Naast originele oplossingen, zoals ophangingssystemen die de batterij opladen, zou Audi al zijn benzineversies elektrisch willen ondersteunen, ofwel lichtjes ofwel met volledige (plug-in)hybridesysteem. Voor 2017 worden onder andere Integrated Starter Generators en een elektrische compressor overwogen.

ISG

Een van de technologieën die functioneert onder 12 volt, is ISG (Integrated Starter Generators). Hierbij wordt gebruikgemaakt van elektromotoren die werken als een starter en een alternator, maar ook ter ondersteuning van de motor, door via de aandrijfriem koppel naar de krukas te sturen. Dit systeem vereist slechts een kleine lithium-ionbatterij en kan makkelijk geïntegreerd worden onder de motorkap van de Audi A1 en A3.

48 volt

Dankzij ISG bij 12 volt zou het normverbruik van een compacte middenklasser als de A3 1.4 TFSI kunnen dalen van 4,7 naar 4,3 l/100 km. Maar voor de grotere modellen wil Audi het systeem met ISG voorstellen onder 48 volt. In dat geval kunnen we echt wel spreken van een duwtje in de rug, want deze elektrische oplossing zou in staat zijn om tot 16 pk vermogen extra te sturen gedurende maximum 30 seconden.

Elektrische compressor

Audi is trouwens van plan om elektrische drukvoeding te gebruiken. Het zou gaan om een compressor met een elektromotor die de lucht in de turbo stuurt bij laag toerental of die de reactietijd van de turbo bij hoog toerental verkort. Deze oplossing werd al voorgesteld in 2012.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten