Deze nieuwe DSG met zeven versnellingen is volledig ontworpen door Audi. Hij is ontwikkeld om in langsrichting te worden ingebouwd en is compatibel met Quattro-vierwielaandrijving. Net zoals de DSG van VW heeft deze gerobotiseerde zevenbak twee koppelingen, een voor de even versnellingen en de achteruit en een voor de oneven verhoudingen.
Terwijl VW's DSG met zeven versnellingen, die is ontwikkeld voor dwars ingeplante motoren, slechts 250 Nm aan koppel kan verwerken, kan Audi's nieuwe S-Tronic meer dan het dubbele aan, namelijk 550 Nm. Hij kan ook motortoerentallen tot 9.000 o/m verteren en is dus uitermate geschikt om te worden gecombineerd met erg krachtige en sportieve motoren. Binnenkort wordt de S-Tronic 7 in verschillende modellen van het merk geïntroduceerd. Als eerste is de Q5 aan de beurt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!