Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Wat is het nut van een EV-laadstation met geïntegreerde batterij?

Geschreven door Frédéric Kevers op 27-09-2021

Volkswagen en E.ON presenteren de Drive Booster, een laadstation voor elektrische voertuigen dat over een interne energieopslag beschikt. Wat zijn de voordelen van dergelijke oplossing met geïntegreerde batterijen?

Het idee achter de E.ON Drive Booster: een snellaadstation met ingebouwde accu's die opladen met een hoog vermogen mogelijk maken. De uitwerking: je neemt een klassieke laadpaal die aangesloten is op het openbare elektriciteitsnet (of die gevoed wordt via een particulier systeem, bijvoorbeeld via windmolens of zonnepanelen - of zelfs via je auto, als je het V2L-principe zou toepassen) en je voegt er een stevig accupakket aan toe. Het grote voordeel: het opladen van je elektrische auto wordt minder afhankelijk van de pieken en dalen die het elektriciteitsnet ondergaat. Bovendien zou de installatie goedkoper zijn dan krachtigere supersnelladers. Het resultaat: duurzamer opladen. 

Dat is althans de theorie. Samen met Volkswagen gaat E.ON de Drive Booster-technologie ook in de praktijk brengen. In het Duitse Essen komt er een laadstation dat het principe van de geïntegreerde batterij huldigt. Het concept wordt eenvoudig, maar duidelijk uitgelegd in onderstaande video.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten