Volgens een interview met Michael Steiner, R&D-verantwoordelijke van Porsche, in Automotive News zou de constructeur op zoek zijn naar krachtigere batterijen. De huidige leveranciers zouden het nadeel hebben dat ze te veel gericht zouden zijn op productie op grote schaal en zo laag mogelijke kosten. Dit zou de intrinsieke kwaliteit van de batterijen aantasten, althans volgens de visie van Porsche.
Racewagens en exclusieve modellen
Het merk zou dus kunnen kiezen om zijn eigen batterijen te ontwikkelen, op zijn minst voor de racerij. Toch sluit Porsche de hulp van een externe partner niet uit. Dat zou zelfs wenselijk en essentieel zijn voor straatmodellen. Naast Rimac, waarvan Porsche de grootste aandeelhouder is, zou een van de kanshebbers Custom Cells zijn, een Duitse specialist in hoogwaardige batterijen op maat. Deze superkrachtige batterijen zouden echter vooral bedoeld zijn voor exclusieve (en dus heel dure) modellen, en dus niet voor massaproductiewagens als de Taycan en de opvolger van de Macan.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!