In samenwerking met Link2Fleet - Vaak is de wil er wel, maar blijkt het voor een bedrijf toch niet makkelijk om de stap te wagen naar elektrische bedrijfswagens. Want de medewerkers moeten op elk moment in staat zijn om hun auto op te laden, ook bij hen thuis – zonder dat dat mag leiden tot bijkomende kosten. Volkswagen Financial Services, de financiële poot van de Volkswagen-groep, heeft een oplossing gevonden: het e-Moby-concept, dat al in januari werd voorgesteld tijdens het autosalon van Brussel, is een vernieuwend idee.
All-informule
Concreet gaat het om een all-inleasingoplossing voor professionals, specifiek ontwikkeld voor de volledig elektrisch aangedreven voertuigen en de plug-inhybrides van het merk. Op dat vlak is Volkswagen al goed voorzien, met enerzijds de Golf GTE en Passat GTE bij de plug-inhybrides en anderzijds de e-Up en de nieuwe e-Golf. Die laatste kan intussen uitpakken met een rijbereik van maximaal 300 kilometer, zonder daarbij 1 gram CO2 uit te stoten. Dat zou milieubewuste bedrijven moeten kunnen overtuigen.
Aan het stopcontact
Volkswagens e-Moby bestaat uit twee verschillende technische oplossingen, al naargelang van het profiel van de gebruiker en zijn elektrische thuisinstallatie. Ten eerste is er de Nexxtender Mobile, een mobiele laadkabel die je rechtstreeks aansluit op een klassiek stopcontact met aarding en die dus geen aparte installatie vereist. Deze kabel is al standaard opgenomen in het e-Moby-pakket en maakt het mogelijk om via Sigfox-communicatietechnologie rechtstreeks de verbruikskosten aan elektriciteit door te sturen naar een centraal systeem, waardoor de kosten om de auto op te laden kunnen worden doorgerekend aan de werkgever.
Ook met Wallbox
Daarnaast is het ook mogelijk om – tegen een supplement – thuis een snellader te laten installeren. Dat kan via de diensten van Engie, op voorwaarde dat de elektrische thuisinstallatie geschikt is. Met een Nexxtender Advance Single Wallbox kan bijvoorbeeld een e-Golf in nauwelijks één uur tijd voor 80 procent worden volgeladen. Ook hier kan de kostprijs die verbonden is aan het opladen van de batterij, rechtstreeks worden doorgerekend aan de werkgever. Via het onlineplatform Powerdale kunnen de gebruikers in enkele muisklikken hun elektrische verbruik kennen en dus weten hoeveel daarvan naar hun auto gaat.
Prijzen
Wie opteert voor dit systeem, moet daar natuurlijk een prijs voor betalen... al ligt die op die ogenblik nog niet vast. We brengen u zo snel mogelijk op de hoogte van de bedragen die Volkswagen aanrekent voor de verschillende huurformules (met de Nexxtender Mobile of de Nexxtender Advance Single Wallbox).
Voordelig op lange termijn
Wie opteert voor dit systeem, moet daar natuurlijk een prijs voor betalen... al ligt die op die ogenblik nog niet vast. We brengen u zo snel mogelijk op de hoogte van de bedragen die Volkswagen aanrekent voor de verschillende huurformules (met de Nexxtender Mobile of de Nexxtender Advance Single Wallbox).
Met verbrandingsmotor op vakantie
Dat sommige bestuurders nog altijd aarzelen om voor een elektrische auto te kiezen, is nog vaak ingegeven door de angst dat het rijbereik tekortschiet voor lange trajecten – de vakantietrip bijvoorbeeld. Het Flex-Moby-concept, een uitbreiding van e-Moby, maakt het mogelijk om voor een maandelijkse provisie in de huur gedurende vier weken per jaar (of 3.500 kilometer) over een voertuig met (naar keuze) klassieke benzine- of dieselmotor te beschikken. Met als kanttekening dat ook de elektrische auto gewoon beschikbaar blijft tijdens de periode dat de klant die benzine of diesel gebruikt.
Alle informatie op http://www.new.volkswagen.be/nl/vw-fleet/e-moby.html
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!