De Honda N-Box kwam op de markt in 2012 en leerde Daihatsu en Suzuki, die tot dan toe de markt van de Keijidosha (kei-cars) domineerden, een stevig lesje. Vanaf zijn lancering belandde het model op de eerste plaats en verkocht hij beter dan de constructeur had gepland. Het 3.395 millimeter korte doosje op 4 wielen begint nu aan zijn tweede generatie, met een nieuw front, een hertekend derde zijruitje en, vooral, een herwerkt interieur. Ook het veiligheidspakket is aan de moderne tijd aangepast: een automatische noodrem, detectie van witte lijnen en een adaptieve snelheidsregelaar.
Meer ruimte
Honda heeft veel werk gemaakt van de binnenruimte. Dat is bijzonder belangrijk voor deze stedelijke mini-autootjes die ook op het platteland worden gekocht en die vaak met twee- of vierwielaandrijving worden aangeboden. Om aan boord een paar millimeter te winnen is de kofferklep dunner gemaakt. De 658 cc kleine driecilindermotor van 58 pk (of 64 pk met turbo) is bijzonder compact. Omdat de auto bovendien 80 kilo lichter werd (870 kilo voor de basisversie) zou hij sneller en zuiniger moeten zijn. De CVT-automaat bleef behouden. Het model is enkel bedoeld voor de Japanse markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!