Ook interessant: eerste test van de Ford Mustang
De Zenos E10R kreeg de viercilindermotor 2.3 EcoBoost van de Ford Mustang, maar dan afgesteld op 350 pk, net als bij de Focus RS. De Engelse roadster ontwikkelt dus dat vermogen en 475 Nm om de achterwielen aan te drijven. En gezien het pluimgewicht van 700 kilo zijn de acceleraties bliksemsnel: 0 tot 60 mijl per uur (96 km/h) in 3,0 seconden. En omdat Zenos aandacht besteed heeft aan het chassis, lukt dat allemaal zonder sperdifferentieel. De topsnelheid bedraagt 250 km/h.
Beperkte reeks
De Zenos E10R is nu al exclusief, maar kan nog zeldzamer worden met de reeks Drive Edition, die beperkt blijft tot 15 exemplaren. Deze versie van de E10R werd onder andere uitgerust met aanpasbare Bilstein-schokdempers, een snel verwijderbaar stuur, stoelen in koolstof, zespuntgordels en een ingekorte versnellingspook in geanodiseerd aluminium. De prijs is nog niet bekend, maar de ‘basisversie’ van de E10R zal 39.995 Britse pond kosten ofte bijna 57.000 euro, belasting niet inbegrepen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!