Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Zenos E10R: Focus RS-hart

Geschreven door Olivier Duquesne op 23-11-2015

Deze keer is het officieel: Zenos heeft de 2.3 EcoBoost van de Focus RS getransplanteerd in zijn radicale roadster. De E10R beschikt over 350 pk om zijn achterwielen aan te drijven, en dat terwijl hij maar 700 kilo weegt…

Ook interessant: eerste test van de Ford Mustang

 

De Zenos E10R kreeg de viercilindermotor 2.3 EcoBoost van de Ford Mustang, maar dan afgesteld op 350 pk, net als bij de Focus RS. De Engelse roadster ontwikkelt dus dat vermogen en 475 Nm om de achterwielen aan te drijven. En gezien het pluimgewicht van 700 kilo zijn de acceleraties bliksemsnel: 0 tot 60 mijl per uur (96 km/h) in 3,0 seconden. En omdat Zenos aandacht besteed heeft aan het chassis, lukt dat allemaal zonder sperdifferentieel. De topsnelheid bedraagt 250 km/h.

Beperkte reeks

De Zenos E10R is nu al exclusief, maar kan nog zeldzamer worden met de reeks Drive Edition, die beperkt blijft tot 15 exemplaren. Deze versie van de E10R werd onder andere uitgerust met aanpasbare Bilstein-schokdempers, een snel verwijderbaar stuur, stoelen in koolstof, zespuntgordels en een ingekorte versnellingspook in geanodiseerd aluminium. De prijs is nog niet bekend, maar de ‘basisversie’ van de E10R zal 39.995 Britse pond kosten ofte bijna 57.000 euro, belasting niet inbegrepen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten