Nissan omschrijft de Juke in zijn commerciële communicatie als een rebel. Met het prototype Juke-R wordt die marketingpraat werkelijkheid. De piepkleine SUV lijkt een gezinsverpakking testosteron te hebben geslikt, met zijn erg dikke wielkasten, Recaro-kuipstoelen, rolkooi, dubbele spoiler en twintigduimvelgen. Heel die uiterlijke opsmuk wordt gerechtvaardigd door de aanwezigheid van de motor uit de GT-R onder zijn motorkap. Die 3.8-V6 levert liefst 485 pk aan de vier wielen via het aandrijfgeheel van de GT-R. Ook het stuurwiel en de pedalen zijn aan de coupé ontleend. Tegen het eind van deze maand gaan de chassisafstellers van Nissan het kleine monster testen. In principe is de Juke-R een stijloefening waar slechts twee exemplaren van worden gebouwd: één met het stuur links en één met het stuur rechts.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!