Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Voor modeljaar 2023 heeft de Giulia recht op een kleine facelift die hem beter doet aansluiten bij de recente Tonale. Het meest opvallend zijn de nieuwe full led-koplampen. Binnenin zijn de instrumenten voortaan volledig digitaal, terwijl de Giulia ook nieuwe connectiviteitsfuncties overneemt van de Tonale, evenals het NFT-certificaat, een digitaal en onvervalsbaar onderhoudsboekje. Omdat hij breder is dan zijn concurrenten, biedt de Giulia zowel voor- als achterin (iets) meer ruimte op ellebooghoogte, maar de beenruimte is niet meer dan gemiddeld. Door de uitsnijding van de achterdeur is ook de toegang tot de achterbank wat lastiger voor grotere mensen. Verder is de kofferopening vrij smal, maar de 480 liter grote bagageruimte is wel diep en regelmatig van vorm
Qua motoren zijn de 190 pk-versie van de 2.2-diesel en die met 200 pk van de tweeliter op benzine geschrapt. Blijven dus over de tweeliter op benzine met 280 pk en de 2.2-diesel met 160 of 210 pk, waarbij de basisdiesel enkel de achterwielen aandrijft en de rest over vierwielaandrijving beschikt (Q4). Topper is nog steeds de hyperpotente Quadrifoglio, die voortaan maar liefst 520 pk puurt uit zijn 2.9-V6-turbo met Ferrari-invloeden. Maar ook de gewone Giulia kan dankzij de geslaagde afstelling van het Giorgio-onderstel en het directe stuur al prat gaan op een dynamisch evenwicht en een rijplezier dat in deze categorie zowat ongeëvenaard is.
De Alfa Romeo Giulia overtreft de verwachtingen inzake rijgedrag, comfort en looks ruimschoots. Alleen ontbreekt het hem nog steeds aan een plug-inhybrideversie, waardoor zijn rol in de fleet eerder beperkt is.