De in 2021 gelanceerde e-Tron GT is een buitenbeentje in de familie: deze elektrische vierdeurs deelt zijn DNA met de Porsche Taycan en werd net als die laatste gefacelift in 2024. Aan de eigen saus die Audi over het ontwerp kieperde (een specifiek aluminium koetswerk met het bekende zeshoekige radiatorrooster) veranderde niet veel. In het fraai aangeklede interieur voor vier personen, van eigen makelij, prijkt voortaan een zowel boven- als onderaan afgeplat stuur. De koffer (490 liter) is bijna net zo onpraktisch als bij de Porsche.
De line-up begint voortaan bij de S met 679 pk, die in slechts 3,4 seconden naar 100 km/u opveert. De RS heeft een flinke vermogensboost gekregen, met 856 pk (voorheen 600 pk), waardoor de sprinttijd is teruggebracht tot 2,8 seconden. Maar zelfs die krachtige RS is niet langer het topmodel. Dat is de RS Performance, met maar liefst 925 pk de krachtigste Audi in serieproductie ooit, die in 2,5 seconden naar 100 km/u spurt. Equivalente Taycan-modellen blijven trouwens nog net iets krachtiger. De snellaadcapaciteit is verhoogd naar 320 kW. Dankzij een lichtere, maar grotere batterij van 97 kWh netto haalt de e-Tron GT voortaan een officieel rijbereik van ongeveer 600 kilometer. Voor een ultiem rijgedrag kun je de GT ook bestellen met een nieuw, bijzonder efficiënt actief onderstel dat elke vorm van rolneiging onderdrukt.
Audi heeft de indrukwekkende auto die de Porsche Taycan al is, zo mogelijk nog beter gemaakt. De e-Tron GT is namelijk iets toegeeflijker, en dus net iets bruikbaarder voor alledag – hoewel de Lotus Emeya meer ruimte achterin biedt. En hij is minder duur dan zijn tweelingbroer uit Stuttgart, al blijft de prijs absoluut gezien erg hoog.