Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW 2 Reeks Gran Coupé 2025

  • Net als de 4-, 6- en 8-Reeks heeft ook de 2-Reeks sinds 2020 een Gran Coupé-afgeleide. Die deelt zijn FAAR-platform met de 1-Reeks en wordt dus eveneens op de voorwielen aangedreven. Deze vierdeurs vertoont onvervalste coupéallures met zijn schuin aflopende daklijn, waarin de kofferbak mooi werd geïntegreerd. Ook de frameloze zijruiten dragen hun steentje bij, maar hebben tegelijk het nadeel iets meer windgeruis te veroorzaken. Binnen tref je hetzelfde dashboard aan als in de 1-Reeks. De architectuur met dwarse motor levert binnenin relatief veel zitruimte op, ook op de achterbank voor de benen en het hoofd, ondanks de aflopende coupélijn. De koffer is ruim (430 liter), maar door de smalle opening niet optimaal toegankelijk.

    In vergelijking met de 1-Reeks weegt de 2-Reeks Gran Coupé meer en zet hij meer in op comfort; daarom kreeg hij een aangepaste afstelling van het onderstel en de stuurinrichting. Het sportieve topmodel M235i staat merkelijk strakker op zijn veren, heeft een mechanisch sperdifferentieel en toont aan hoe efficiënt het chassis wel is. Maar ook de voortrein van de andere versies (benzines van 136 tot 178 pk en zelfs 306 pk voor de M235 xDrive, en diesels van 136 tot 190 pk) is best snedig en staat borg voor het rijplezier dat je van een coupé – vier deuren of niet – mag verwachten.

    Deze stijlvolle, maar best ruime 2-Reeks brengt het klassevolle Gran Coupé-label binnen het bereik van een breder publiek – ook in deze prijsklasse zijn er genoeg mensen bereid extra centen op tafel te leggen voor wat meer originaliteit. Pittige motoren en een snedig rijgedrag maken van deze voorwielaangedreven 2 Gran Coupé toch een ‘echte’ en leuke BMW.

  • Diesel

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 136 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 120-126 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 4.6 l / 100 km
    • CO2: 120-126 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 163 pk
    • 4.2 l / 100 km
    • CO2: 110-116 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen

    Benzine

    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 122 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 133-139 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 150 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 119-125 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 170 pk
    • 5.2 l / 100 km
    • CO2: 119-125 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 301 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 170-185 g/km (WLTP)
    • 4 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW 2 Reeks

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget