Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie DS 4 kwam eind 2021 op de markt en verleidt door zijn krachtige, maar stijlvolle look – het lijnenspel met origami-effect zou zomaar op een Lexus kunnen passen. DS biedt ook een avontuurlijk aangeklede Cross-versie aan, die zich wat meer SUV-allures aanmeet. De indruk van gebalde kracht dankt de DS 4 aan zijn proporties: deze vijfdeurs is relatief lang (4,40 meter) en breed (1,83 meter), maar ook vrij laag (1,47 meter). Binnenin zijn de afwerking en materiaalkeuze van een hoog niveau, terwijl de uitrustingsniveaus associaties met de Franse luxe-industrie willen oproepen door te kiezen voor welluidende namen als Bastille, Trocadero of Rivoli.
Technisch gezien rust de DS 4 op de jongste versie van het EMP2-platform, zoals dat ook dienstdoet onder de Peugeot 308 en Opel Astra. In afwachting van de elektrische DS 4 (die gepland is voor... 2024) kunnen professionals fiscaal voordeel rapen met de plug-inhybride E-Tense 225. Verder telt het gamma nog één diesel en drie benzines, met vermogens van 130 tot 224 pk. De achttrapsautomaat is voor alle motoren standaard. Met zijn adaptieve schokdempers die kunnen anticiperen op wegoneffenheden, wil de DS 4 in de eerste plaats veel comfort bieden, maar in de praktijk weet vooral het compromis tussen comfort en dynamiek te overtuigen – in die zin sluit de DS 4 qua rijgevoel veel meer aan bij een Peugeot dan bij een Citroën.
Een elegante look, een hoogstaande afwerking, de juiste motoren, uitgebreide personaliseringsmogelijkheden en tal van hightech snufjes: de DS 4 heeft alles om de leaserijder uit zijn Duitse premiumhatchback te halen. Zelfs al hanteert DS even hoge prijzen als dat Duitse trio...