Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Met deze Purosangue (‘volbloed’) is ook de constructeur met het steigerende paard gezwicht voor de SUV-trend. Maar het is er dan wel een met een slanke lijn en een sportief onderstel: deze Ferrari heeft een aluminium koetswerk met een dak van koolstofvezel, om het gewicht (2 ton) binnen de perken en het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden. Met het oog op een ideale gewichtsverdeling (49/51%) ligt de motor voorin zo ver mogelijk naar achteren en is de versnellingsbak op de achteras gemonteerd. Bovendien kan de Purosangue rekenen op vierwielsturing, terwijl zijn actieve ophanging rolneigingen tot nul herleidt. En de vierwielaandrijving garandeert een feilloze trekkracht. Het hart van dit raspaard is een 6,5 liter grote V12 met 725 pk, zonder turbo of hybridisatie, die doorgaat tot 8.250 o/m.
Maar het is natuurlijk binnenin dat deze SUV zich onderscheidt van de andere modellen uit het gamma. Het is de eerste productie-Ferrari met vier deuren (die elektrisch opengaan). De achterste exemplaren openen in de tegenovergestelde richting van de voorste, om een betere toegang te bieden tot de achterste plaatsen, die ruim zijn en bestaan uit twee individuele kuipstoelen, net als voorin, maar dan met een neerklapbare rugleuning. Deze vierzits-Ferrari is echter nog geen verhuizer: zijn koffervolume is niet groter dan dat van een vierdeurs-BMW 3-Reeks.
Dit is de meest veelzijdige Ferrari ooit. Deze vierzitter is praktisch voor dagelijks gebruik, maar biedt ook een rijervaring en een sportiviteit die andere Maranello-producten waardig zijn. Je kunt je vragen stellen bij het SUV-concept van de Purosangue, maar niet over zijn temperament: het is een echte volbloed!