Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De derde generatie van de Picanto debuteerde in 2017, maar kreeg halfweg 2020 een subtiele facelift, die resulteerde in een lichtjes hertekende snuit en een vernieuwd dashboard. Optioneel is een online verbonden multimediasysteem verkrijgbaar. Apple CarPlay en Android Auto behoren tot de mogelijkheden en een smartphone kan via inductie worden opgeladen. Dankzij zijn beperkte lengte van net geen 3,60 meter en een compacte draaicirkel is deze vijfdeurs geknipt voor de stad. Voorin is het aangenaam toeven, maar de smalle achterbank is enkel bruikbaar voor twee personen. Een koffervolume van 255 liter is uitstekend voor zo’n kleine auto.
De Picanto stuurt precies en voelt stabiel aan en dat komt vooral door zijn relatief lange wielbasis, zijn stijve structuur, zijn directe stuurinrichting en zijn goed afgestelde ophanging. Een automatische noodremfunctie is verkrijgbaar als optie. Kia biedt drie benzinemotoren aan, te beginnen met de gewillige 1.0-driecilinder, die goed is voor 67 pk. De 1.2-viercilinder van 84 pk is merkbaar veelzijdiger. Beide motoren zijn ook leverbaar met een gerobotiseerde versnellingsbak, maar die is door zijn trage werking geen aanrader. De 1.0 T-GDi met turbo en 100 pk is voorbehouden voor de GT Line en de X-Line, een variant die zich stoere SUV-allures aanmeet.
Door volop in te zetten op uitrusting, uiterlijk en rijplezier verdient de Picanto een plaats tussen de trendy stadsauto’s. Met zijn zeven jaar waarborg heeft hij bovendien nog altijd een unieke troef achter de hand. De 1.2 biedt de beste verhouding prijs-prestaties.