Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
In het zog van de vierdeurs kwam Mercedes ook opnieuw met een breakuitvoering van zijn E-Klasse. Beide koetswerkvarianten zijn exact even lang en breed, zodat de ruimte voor de inzittenden perfect vergelijkbaar is. Hetzelfde geldt uiteraard voor alle hightech uitrusting, met onder meer de drie schermen van het Superscreen. Waar deze break het verschil maakt, is in de koffer, toegankelijk via een brede en altijd gemotoriseerde achterklep. Een volume van 615 liter onder het bagagescherm is heden ten dage dan wel geen record meer, maar het blijft ruimschoots voldoende. Door de twee delen van de achterbank neer te klappen kun je daar 1.830 liter van maken.
Let wel, die waarden gelden enkel voor de mildhybride 200 en 220 d (204 en 197 pk); de plug-inhybride 300 e die als derde motor bij de lancering beschikbaar is, ziet als gevolg van zijn batterij onder de vloer die waarden teruglopen naar 460 respectievelijk 1.675 liter. Met als goede nieuws dat ook bij die stekkeruitvoering ditmaal de laadvloer mooi vlak is. Doordat de batterij voortaan een capaciteit heeft van 25,4 kWh, kan Mercedes voor die oplaadbare hybride een elektrisch rijbereik van meer dan honderd kilometer beloven. Andere en krachtigere motorversies zijn voor later beloofd, net als een opgehoogde All-Terrain-uitvoering. Die laatste is standaard uitgerust met de Airmatic-luchtveren die het rijcomfort nog sublimeren.
Mercedes heeft een eer hoog te houden in dit segment, en de E-Klasse Break doet dat met verve. Slechts weinig auto’s weten zoveel functionaliteit te koppelen aan een dermate hoog niveau van welzijn, standing en technologie. De prijzen zijn er dan ook naar.