Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Na de SUV’s en de breaks stort MG (een van oorsprong Brits merk dat in 2007 werd gekocht door de Chinese groep SAIC) zich op het segment van de compacte middenklassers, met de MG 4. Die is elektrisch, maar (relatief) betaalbaar, want zijn prijskaartje is vergelijkbaar met dat van een basis-VW Golf op benzine. Zijn interieur is aangenaam, goed uitgerust, praktisch en correct afgewerkt. Alleen jammer dat bijna alles zich laat bedienen via het centrale scherm (van 10,2 duim) en dat het multimediasysteem niet gebruiksvriendelijk is. Achterin is het voldoende ruim, al voelt het er door de kleine zijruiten wat krap aan.
In afwachting van toekomstige varianten met twee motoren en vierwielaandrijving is de MG 4 een achterwielaandrijver die bestaat met 170 pk en een batterij van 51 kWh (officieel rijbereik van 350 kilometer, AC-lader van 6,6 kW en DC-lader tot 117 kW) en met 204 pk en een 64 kWh-accu (450 kilometer, 11 kW en 135 kW). In beide gevallen kan de batterij worden gebruikt om externe elektrische apparaten (elektrische fiets, enzovoort) van stroom te voorzien. Het weggedrag is evenwichtig, dankzij een ideale gewichtsverdeling en een nauwkeurige stuurinrichting. Ook de schokdemping doet haar werk goed, en daarnaast stellen we de korte draaicirkel op prijs. Bovendien is de garantie van 7 jaar geruststellend.
Deze Chinese auto is bijzonder interessant: de MG 4 maakt elektrisch rijden toegankelijk voor een breder publiek, aangezien hij geprijsd is als een gewone Volkswagen Golf. Kortom, een auto die aangenaam is om mee te leven en mee te rijden, voor een bijna onklopbare prijs op de markt van de elektrische voertuigen.