Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De tweede generatie van de Juke, die in 2019 het levenslicht zag, ziet er nog altijd origineel uit. Onderhuids rust hij op het CMF-B-platform van de Alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi, dat ook als basis dient voor de huidige Renault Captur. Het interieur is modern en voorzien van een elegant dashboard met digitale instrumenten en in het midden een tabletachtig scherm van 8 duim. Het multimediasysteem is geconnecteerd en dankzij de wifihotspot kun je tot acht toestellen aansluiten. Het plaatsaanbod op de achterbank is behoorlijk, zonder meer, maar de kleine ruitoppervlakken doen het achterin claustrofobisch aanvoelen. De koffer scoort in de middelmaat voor dit segment en ook op de afwerking en de uitrustingsmogelijkheden is niks aan te merken.
In eerste instantie was er slechts één motor beschikbaar: een drukgevoede 1.0-driecilinder op benzine die 114 pk levert. Dit kleine duizendje staat meer dan zijn mannetje: hij blijkt voldoende soepel en krachtig om er een sportieve rijstijl op na te kunnen houden... al wordt elke ambitie in die zin gefnuikt door de trage reacties van de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling die optioneel verkrijgbaar is. Het onderstel heeft nochtans heel wat dynamisch potentieel, door een mooie levendigheid te combineren met een natuurlijk aanvoelend stuur. In 2022 werd het gamma uitgebreid met een hybride, met de aandrijflijn van de Renault Captur.
Deze tweede generatie van de Juke is praktischer ingesteld dan zijn voorganger, maar hij blijft er origineel uitzien en rijdt nog altijd aangenaam en levendig. Nissan slaat met deze cross-over spijkers met koppen. De gewone 1.0 DIG-T kan volstaan; de Hybrid is niet zoveel sneller noch zuiniger.