Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De in 2016 gelanceerde Traveller is een trapje hoger gepositioneerd dan de Rifter en deelt zijn platform met de Citroën ë-Spacetourer, Opel Zafira Life en Toyota ProAce. Het is moeilijk in te beelden dat onder deze imposante kubus een skelet van een Peugeot 308 schuilgaat... De Traveller is verkrijgbaar in twee koetswerklengtes (4,95 of 5,30 meter) en biedt plaats aan maximaal acht inzittenden. Binnenin vinden we dezelfde kwaliteiten als die van zijn neven, met name een ruim en moduleerbaar interieur (met op rails gemonteerde en dus verschuifbare achterstoelen, apart te openen achterruit, grote en talrijke bergruimten). Ook de bagageruimte behoort tot de troeven van het model.
Anderzijds wordt, net als bij Citroën en Opel, het motoraanbod beperkt tot een elektrische aandrijving (terwijl de Toyota ProAce beschikbaar blijft met dieselmotor). De batterijgevoede 136 pk-motor van de e-208, e-2008 en e-Rifter wordt hier gecombineerd met een kortere versnellingsbak om niet te versmachten onder het gewicht van het voertuig, maar toch blijven de prestaties ontoereikend. Bovendien is de stuuroverbrenging overdreven indirect, met bijna vier omwentelingen van aanslag tot aanslag. Aangenaam is dan weer de werkingsstilte van de elektromotor. Er zijn twee batterijen beschikbaar: 50 of 75 kWh, met een officieel rijbereik van respectievelijk 230 of 330 kilometer. Reken in realiteit echter op zo’n 100 kilometer minder, vooral als je vaak de snelweg neemt.
Deze grote bestelbreak, op maat van grote gezinnen, heeft een ruim, praktisch en aangenaam interieur. Alleen jammer dat het model uitsluitend beschikbaar is in een elektrische versie, wat de instapprijs opdrijft en de veelzijdigheid van het model beperkt vanwege het behoorlijk kleine reële rijbereik en de matige prestaties.