Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De nieuwe, in 2021 gelanceerde Outback staat op het SGP-platform van Subaru, dat nog een stuk stijver is dan dat van de vorige generatie en daarnaast een reeks verbeterde actieve veiligheidssystemen met zich meebrengt. Met een koetswerk van bijna 4,90 meter lang is de leefruimte binnen in deze Japanse break riant, zowel voor- als achterin, en met een volume van 561 liter is ook de koffer goed bemeten. Voorin zit een vernieuwd multimediasysteem, dat duidelijk gestructureerd is en intuïtief werkt. Navigatie is helaas niet standaard. De uitrusting is zeer rijkelijk, zeker in de topversie, maar opties of personaliseringsmogelijkheden zijn er niet of nauwelijks.
De enige beschikbare motor in deze Outback is een 2.5-viercilinderboxer op benzine, goed voor 169 pk. Hij is altijd gekoppeld aan een continu variabele transmissie die acht voorgeprogrammeerde versnellingen kan simuleren. Een tandem die van deze Outback zeker geen spurtbom maakt, en bovendien nog altijd vrij dorstig omspringt met benzine – een oud zeer van Subaru’s boxers. Het rijgedrag staat in het teken van het comfort: mede dankzij de vrij hoge flanken van de banden en de relatief lange veerwegen zijn de schokdemping en filtering voorbeeldig.
De stoere Subaru Outback wordt wat onterecht miskend. Dit is een uitstekende reisbreak voor het hele gezin, met een competitief prijskaartje als je ziet hoeveel ruimte en uitrusting je daarvoor in de plek krijgt. Maar met alleen een grote benzinemotor ga je in ons land niet veel potten breken...