Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volkswagen Passat Variant 2019

  • Niet meer beschikbaar
  • In tegenstelling tot zijn elektrische tegenhanger, de ID.7, is de negende generatie van de Passat er enkel nog als break in Europa. Het model werd in de herfst van 2023 onthuld, samen met de huidige ­Tiguan. Allerminst toeval, want beide modellen delen heel wat onderdelen, tot zowat hun volledige bestuurderspost toe. Die oogt met zijn grote schermen een pak moderner dan in de ­vorige Passat, maar schrapte tegelijk wel alle knoppen op de middenconsole. Ergonomisch niet echt een verbetering… Doordat de Passat andermaal in alle richtingen uitzette – de middenklassebreak van weleer flirt stilaan met de 5 meter – is de beenruimte achterin ronduit weelderig, terwijl je in de koffer bijna 700 liter kwijt kunt.

    Op zijn geëvolueerde MQB-platform gedraagt de Passat zich niet wezenlijk anders dan vroeger, of toch niet met de passieve standaardophanging. Met de optionele gestuurde schokdempers zijn de verschillen tussen Comfort en Sport nu echter veel sterker merkbaar, waarbij vooral die comfortstand deze Passat goed afgaat. Voeg daar de doorgedreven geluiddemping en uitstekend zittende ErgoActive-­stoelen aan toe, en je krijgt een eersteklas reisbreak. De Passat is leverbaar als 1.5 TSI en 2.0 TDI, telkens 150 pk sterk. De twee plug-inhybrides, die de 1.5-benzine met een batterij van netto 19,7 kWh optuigen, leggen een indrukwekkend elektrisch rijbereik tot 134 kilometer voor en kunnen ook aan de snellader langs de autosnelweg.

    Het wat dertien-in-een-dozijn ogende koetswerk van deze Passat vertelt maar het halve verhaal: pas als je instapt, merk je hoezeer generatie negen werd opgewaardeerd. Met de juiste opties aangevinkt rijdt Volkswagen hier weer een dijk van een reisbreak voor.

  • Diesel

    • Manueel
    • 120 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Handm versn dub koppeling en autom modus
    • 120 pk
    • 4.3 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Manueel
    • 120 pk
    • 0 l / 100 km
    • CO2: 0 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen

Tests Volkswagen Passat

Onze tests

Nieuws Volkswagen

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget