Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model Volvo EX30 2025

  • Met zijn lengte van 4,23 meter is de eind 2023 gelanceerde EX30 de compactste Volvo sinds lang. Dankzij een relatief lange wielbasis biedt de EX30 achterin toch voldoende plek aan twee volwassenen, maar de koffer heeft slechts een bescheiden inhoud voor een cross-over: 318 liter, en een magere 904 liter met de achterbank neergeklapt. De bestuurderspost is opvallend sober ingericht; er is zelfs geen instrumentenpaneel meer; voor alles moet je aankloppen bij het 12,3 duim grote centrale aanraakscherm – en omdat dat verticaal staat, moet je je ogen veel te lang van de weg halen. De kwaliteitsindruk is goed, op enkele storende gerecycleerde materialen na.

    De Volvo EX30 neemt het SEA-platform van moederhuis Geely over, dat hij deelt met de Smart #1. De auto bestaat in drie versies: als Single Motor, Single Motor Extended Range en Twin Motor Performance. De eerste twee zijn achterwielaandrijvers, met een elektromotor van 272 pk gevoed door een batterij van 49 respectievelijk 64 kWh. De topversie ontwikkelt met zijn twee motoren in totaal 428 pk en is met een sprintje van 0 naar 100 km/u in 3,6 seconden de snelste Volvo ooit – pure overdaad natuurlijk. Sowieso staat het hoge voertuiggewicht – minstens 1,8 ton – een sportief rijgedrag in de weg. Het comfort is daarentegen van een hoog niveau, waarbij ook de goed steunende stoelen als vanouds hun steentje bijdragen.

    Met de EX30 slaat Volvo de nagel op de kop: deze kleine elektrische SUV met zijn wat atypische, maar daarom niet minder knappe interieur ziet er goed uit, biedt een rijke en hedendaagse uitrusting, is comfortabel en rijdt best aangenaam. Zelfs zijn prijzen vallen mee.

  • Elektrisch

    • Automatisch
    • 272 pk
    • 337 km • 17.1 kWh/100km
    • 51 kWh • - kW (AC) • 134 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 475 km • 17 kWh/100km
    • 69 kWh • - kW (AC) • 153 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 476 km • 17 kWh/100km
    • 69 kWh • - kW (AC) • 153 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 475 km • 17 kWh/100km
    • 69 kWh • - kW (AC) • 153 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 272 pk
    • 337 km • 17.1 kWh/100km
    • 51 kWh • - kW (AC) • 134 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 428 pk
    • 450 km • 17.5 kWh/100km
    • 69 kWh • - kW (AC) • 153 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch
    • 428 pk
    • 450 km • 17.5 kWh/100km
    • 69 kWh • - kW (AC) • 153 kW (DC)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests Volvo Ex30

Onze tests

Nieuws Volvo

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget