Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Jaguar XF: weer helemaal fris

Geschreven door Yeelen Möller op 06-10-2020

In navolging van de F-Pace krijgt ook de Jaguar XF een facelift. Qua looks verandert hij niet zo veel, maar de berline en Sportbrake krijgen wel een volledig nieuw interieur en een mild hybride aandrijflijn.

We waren al even aan het wachten op deze facelift, deze generatie Jaguar XF is immers al meer dan 5 jaar onder ons. Toch oogt hij nog steeds niet gedateerd, een mening die Jaguar duidelijk deelt, want het exterieur van de zakenberline en -break mocht grotendeels ongewijzigd blijven. We zien nieuwe koplampen, een nieuwe voorbumper met grotere luchthappers en een achterbumper die nu de uitlaatpijpen verbergt. Het grote nieuws zit echter vanbinnen.

Cricketbal

Het interieur is namelijk volledig nieuw en komt grotendeels overeen met dat van de recent vernieuwde F-Pace. Het grote centrale scherm voor het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem valt meteen op, het steekt ook een beetje uit de middenconsole. Volgens Jaguar moet het veel gemakkelijker zijn in gebruik, met 90% van de meest gebruikte toepassingen die op maximaal twee tikjes in te stellen zijn. Er is gelukkig wel nog een aparte bediening van de klimaatcontrole en zetelverwarming of -ventilatie, die samen zijn ondergebracht in een mooie draaiknop met geïntegreerd display.

Voor je neus zit een 12,3 duim groot instrumentenscherm met een configureerbare lay-out, terwijl je ook een head-up display hebt om de essentiële informatie in je gezichtsveld te krijgen. Andere details zijn de bredere zetels die voor meer steun zouden moeten zorgen, meer opbergruimte in de deurpanelen en de nieuwe automaatpook die aan de bovenkant is gestikt als een cricketbal.

Mild hybride

De vernieuwde Jaguar XF heeft voorlopig maar drie motoren in het gamma zitten, allemaal viercilinders van 2 liter groot. Er zijn twee benzinemotoren van 250 en 300 pk en één mild hybride diesel van 204 pk, die volgens Jaguar 14% minder verbruikt dan zijn voorganger, terwijl hij 24 pk extra levert. Een achttrapsautomaat is standaard, vierwielaandrijving is optioneel te krijgen behalve op de P300, die enkel met een integrale aandrijving te bestellen is. Je kan de gefacelifte XF en XF Sportbrake bestellen vanaf 13 oktober voor een instapprijs van 53.100 euro voor de berline en 56.250 euro voor de break.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten