Tijdens een interview met het Britse magazine Autocar heeft Enrico Galliera, commercieel en marketingdirecteur bij Ferrari, details gegeven over de productstrategie van het merk. De SUV wordt nog eens bevestigd voor 2022. Ferrari gaat zelfs andere segmenten ontdekken. Galliera heeft bevestigd dat de fabrikant niet tevreden blijft met enkel de huidige modellen van het gamma te vervangen. Er komen nieuwe segmenten in de catalogus. Welke dat juist zijn, dat geeft hij niet mee. Hij vertelde enkel dat de toekomst “minder voorspelbaar” wordt, met als voorbeeld de SF90 Stradale. Hij noemde ook de Portofino. Die bedient een cliënteel dat Ferrari wil rijden, maar “schrik” heeft voor een te geavanceerde auto.
Maximum 15.000
We weten misschien meer over enkele maanden, want naast de F8 Tributo en de SF90 Stradale moeten er nog drie andere modellen onthuld worden tegen het einde van het jaar. Ferrari moet echter zijn productie beperken naar de capaciteiten in Maranello en naar zijn wens voor exclusiviteit. Bepaalde modellen, waaronder de snelste, zullen worden aangeboden in strikt beperkte aantallen. Het doel is om op middellange termijn een volume te bereiken van maximum 15.000 exemplaren. In 2018 verbrak Ferrari zijn verkooprecord nog met 9251 stuks.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!