Adidas is even hard gehecht aan zijn 3 horizontale strepen als Nike aan zijn komma. Niet verwonderlijk dus dat de Duitse sportartikelenspecialist kwaad werd toen Tesla het logo van zijn toekomstige Model 3 onthulde. Dat gebruikte namelijk ook 3 horizontale strepen (zie foto hiernaast). Natuurlijk lijkt dit embleem helemaal niet op dat van de sportschoenen, tassen of t-shirts. En bovendien zien we Adidas nog geen drievolumeberlines bouwen. Maar het zou wel kunnen dat Tesla uit marketingoverwegingen beslist het logo te gaan gebruiken op petjes, kledingstukken, schoenen enzovoort. Het automerk begreep het risico op verwarring voor het publiek en besliste daarom het streepjeslogo te laten varen en te veranderen in een cijfer 3. Een en ander is op vriendschappelijke basis en zonder gerechtelijk conflict tussen beide bedrijven geregeld, zo meldt het magazine Engadget.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!