Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Juridisch / Opgelet voor nepautoverkopers

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-10-2013

De erkende autohandelaars zijn een bewustmakingscampagne gestart rond 'nepverkopers' van tweedehandsauto's. Die werken vaak met visitekaartjes om klanten te ronselen.

U heeft het ongetwijfeld ook al meegemaakt: een klein visitekaartje tussen uw ruit of achter uw ruitenwisser met daarop de boodschap “Ik wil uw auto kopen”, want dit is een courante praktijk vandaag. Soms gaat het om een initiatief van een erkend en dus btw-plichtig verkoper, maar het kan ook om een 'nepverkoper' gaan. De Groepering van de Handelaars in Tweedehandse Voertuigen (GVO), een afdeling van Federauto, heeft daarom een bewustmakingscampagne gelanceerd. De techniek met het visitekaartje wordt volgens GVO en Federauto “vaak gebruikt door nepverkopers die niet de nodige ernst kunnen bieden voor dit soort transacties”. Onder de risico's die je met dit type commerçant loopt, vermeldt de organisatie onder meer dat je als verkoper een deel van het overeengekomen verkoopsbedrag kan mislopen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten