We schrijven eind jaren ’30. Bentley vertrouwt het ontwerp van een Corniche toe aan de Franse designer Georges Paullin. Hij bedenkt een vijfdeurs die gebouwd is voor snelheid. Zijn 6-cilinder wordt ondersteund door een aerodynamische lijn uit die tijd. De achterwielen zijn ook bedekt. Deze Bentley onderscheidt zich ook door zijn centrale koplamp en zijn gespleten voorruit.
Onder de bommen
Er wordt uiteindelijk een prototype gebouwd door de Franse carrossier Vanvooren in 1939. Een vervloekt jaar! Enkele maanden later barst de apocalyps los over het hele continent. De carrosserie van deze Bentley Corniche is uiteindelijk niet bestand tegen een bombardement. De constructeur had de stukken kunnen houden, maar ze zijn verspreid in de jaren ’70 nadat ze werden verkocht aan verzamelaars.
De herrijzenis
Ondanks alles stort een gepassioneerd team van Mulliner, de personalisatieafdeling van Bentley, zich op een reconstructie van de mooie Corniche. Een werk van 7 jaar met enkel de archieven als basis. Het hele team was Engels. Het heeft de technieken uit die tijd gebruikt en de carrosserie met de hand gemaakt. En het resultaat is simpelweg magnifiek. Je wordt letterlijk ondergedompeld in dit tijdperk van prestige en inventiviteit.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!