- Score redactie 16.10 /20
Alfa Romeo claimt voor de Junior een WLTP-actieradius van 410 kilometer, en dat is ook wat we ’s ochtends na een nacht aan de lader op het dashboard konden aflezen. Alleen slinkt het resterende rijbereik in de praktijk veel sneller dan de kilometers onder de wielen passeren – ook toen we een verbruik van 14,2 kWh/100 km noteerden, wat nochtans onder de opgegeven WLTP-waarde is. In de praktijk is het dan ook realistischer uit te gaan van een rijbereik tussen de 300 en de 350 kilometer. En ja, wanneer de rechtervoet de vrije teugel kreeg, steeg ons verbruik snel naar 20 kWh/100 km en meer. Om ten slotte af te sluiten met een weekgemiddelde van 16,8 kWh/100 km.
De prijzen voor de Alfa Romeo Junior Elettrica beginnen bij 38.710 euro, een bedrag waarvoor de auto al behoorlijk is uitgerust. De Speciale doet er onder meer wat betreft rijhulpsystemen een schep bovenop, wat er gezien de meerprijs van 2.000 euro een bijzonder interessante versie van maakt. Ter vergelijking geven we toch ook even de prijs van de Ibrida mee: die benzineversie is er vanaf 29.210 euro – een verschil van bijna 10.000 euro dat menig particulier toch misschien twee keer zal doen nadenken. Qua opties zijn de mogelijkheden vrij beperkt. Naast het eerder al vermelde Pack Tech Lite lijkt daarbij ook het panoramische open dak nog wel de moeite waard.
Geteste versie
Alfa Romeo Junior BEV 156 - 54 kWh Elettrica Speciale | |
Verbruik gemengd | NB |
CO2-uitstoot | 0 g/km |
0 tot 100 km/u | 0,00 sec. |
1000m vanuit stilstand | NB |
Kostprijs per km | 0,40 € |
VAA per maand | NB |
- Dealer zoeken
- Score eigenaars /20
In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo Junior
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!