Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / 2024 MG ZS Hybrid+ (Luxury)

Geschreven door Steven Appelmans op

Zelden was een generatiewissel zo ingrijpend als die van de MG ZS. Geen schroefje aan de Chinese compacte SUV bleef onveranderd. Met als grootste nieuws de introductie van een zelfopladend hybride aandrijfgeheel, dat eens te meer voor een bijzonder scherpe prijs in de markt wordt gezet. Appelmans | Foto’s: Jeroen Peeters

29.285 €
  • Score redactie 16.10 /20

Vanaf 25.285 euro parkeer je een MG ZS Hybrid+ op je oprit. Inclusief de zee aan binnenruimte, de volwassen looks én het leeuwendeel van de aangeboden veiligheids- en comfortelektronica. Je hoeft dus niet dieper in je zakken te tasten voor bijvoorbeeld de navigatie, Apple CarPlay en Android Auto, een achteruitrijcamera of de adaptieve cruisecontrol. Een aanbod waarop je bovendien zeven jaar (of 150.000 kilometer) garantie geniet en dat door de billijke CO2-uitstoot van 113 tot 115 g/km ook de fiscale lasten nog redelijk houdt.

Afzonderlijke opties zijn er niet, waardoor je verplicht bent te switchen naar een hoger uitrustingsniveau wil je bijvoorbeeld ook een handsfree instapsysteem, zes luidsprekers, stoelverwarming of lichtmetalen achttienduimvelgen. Voor 26.785 euro koop je daarbij het voor ons interessantst lijkende Comfort-niveau; wie alles wil, moet 29.285 euro veil hebben voor de hier getoonde Luxury-uitdossing. Dat is al een stevige duit, al blijft ook dat nog altijd enkele honderden euro’s onder de prijs van een gelijkwaardig aangeklede Dacia Duster Hybrid, de gedoodverfde concurrent van deze MG ZS.

Brandstofverbruik

Schappelijke prijzen dus, en hetzelfde geldt voor het verbruik. Met een gemeten gemiddelde van 6,7 l/100 km parkeert de ZS zich in de middenmoot van de hybrides in dit segment. Aangezien MG claimt dat zijn hybride-installatie tot de meest geavanceerde van het moment hoort, hadden we daar eerlijk gezegd wel een beter resultaat verwacht. Met een ei onder de rechtervoet – en door maximaal een beroep te doen op energierecuperatie – wisten we net aan de 5,1 l/100 km te raken die MG zelf opgeeft als WLTP-gemiddelde. Het kan dus zeker. Bovendien vermoeden we dat dat gemeten verbruik nog wel wat zal zakken als de motor wat is losgereden. Toen we onze testwagen gingen oppikken, had die namelijk nog maar 243 kilometer op de klok.  

Geteste versie

Verbruik gemengd 5.1 l/100 km
CO2-uitstoot 115 g/km
0 tot 100 km/u 0,00 sec.
1000m vanuit stilstand NB
Kostprijs per km 0,40 €
VAA per maand NB
  • Score eigenaars /20

In dit artikel : MG, MG ZS

Journalist AutoGids/AutoWereld

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker